Helgens jobb

I lördags och söndags slipade jag insidan i aktern. Det tar som sagt löjligt mycket tid med alla hörn och kanter. Slipade även till de plattjärn som sitter i aktern. Lite bilder:







Det kommer bli fint med ny mönja. Den rosa färgen är just mönja på bilden, använder en bra skyddsmask när jag slipar och har en overall som tvättas emellan slipningarna. Mönja är ju som bekant ruggit farligt!!

Har några timmar kvar i aktern men sen är den färdig för linolja och mönja.

I tisdag har jag varit och hämtat nytt virke från Göran i Vallentuna, denna gång sågade jag så bitarna blev lite mer hanterabara. Tack Göran! Nu har jag nog furu så det räcker till Zimba. I julhelgen kommer farsan och då ska vi försöka malla ut resterande däcksbalkar och bordläggningen.


God Jul alla träbåtsälskare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0