ÖVERSVÄMNING!

Istället för att snickra idag så fick rädda mitt virke....så här såg det ut när jag kom till varvet idag. 10 cm vatten!!



Och till vänster låg alla mina fina furuplank......grrrr.

Fick trava upp dem lite högre upp, når vattnet hit har nog hela stockholm svämmat över. Använde några gammla toaletthållare,"spar man så har man"!



Blev tvungen även att flytta mina ljuramper, hängde en i taket. El och vatten är ju aldrig riktigt bra.



Kenneth kom in och kollade misären, föreslog att jag skulle ut och hämta lite lastpallar vid årsta partihandel. Sagt och gjort. Tips till dem som behöver lastpallar finns hur mycket som helst där!

Det är på grund av detta som jag köpte jeepen! 4 lastpallar går in utan problem :-)



Och nu har jag nytt golv.



Blev ju inte snickrat i dag, i morgon skall jag till tyresö och kika på en snickeriverkstad som skall sälja ut virke och maskiner. Så i morgon blir det nog inte heller något snickeri......hoppas det blir varmt till jul så jag och farsan kan jobba lite. Och att jag får tag i EK!!!! Måste ha EK till aktern för att kunna fortsätta snickra! Möjligen kan jag sätta igång och malla in borden men det hade varit skönt om akterspegeln och de spanten som måste bytas är klart innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0