Arbete i veckan

Igår skulle jag hämta nytt virke men det blev inställt. Fick även nys om ek i Uppsala, men det var sålt precis när jag fick tag i personen. Ingen flyt så här långt den här veckan.

Är det någon som har EK som ligger och samlar damm så hör av er!!

På torsdag ska jag försöka komma ner till Zimba och fixa. Tanken är att jag på vardagarna jobbar med slipning, skrapning m.m och på helgerna snickrar.

Är i valet och kvalet om jag ska köpa en bandsåg och bandslip. Har redan köpt en fein multimaster, bosch slipmaskin och bosch sticksåg. Hade nästan inte klarat mig utan fein när jag tog bort skarndäck och däcksbalkar....ja eller det blev sjukt mycket enklare! Slipmaskinen har jag ju lovordat innan och sticksågen är fantastisk, sågar 50 mm utan problem. Nu vill jag bara tillägga att jag vaken säljer dessa märken eller vill göra reklam...endast min erfarenhet av dem.







Blir nog en hand-bandslip från Classe billigt iallafall. Nu räcker det med proffsmaskiner.

Kommentarer
Postat av: Martin

Hej Mattias



trevligt att se att det går framåt. Själv är jag så gott som färdig med renskrapningen av botten och ska börja skruva ur samborden ur kölen. Grubblar på om jag måste lyfta ur motorn eller inte...



Fein multimaster - hur sågar den? Är det som en vinkelslip ungefär? Vilken funktion var så bra att ha när du rev skarndäck?



/Martin med kölen från träbåtsakuten

2008-11-30 @ 23:37:53
Postat av: Mattias

Hej Martin!



Multimastern har en oscillerande rörelse, den vibrerar bort det som skall tas bort. Alltså inte som en vinkelslip som snurrar. Har ingen bättre förklaring. Kolla på feins hemsida om du vill ha mer info, eller bosch har ju oxå multimaster. I och med den oscillerande rörelsen får man ett exakt snitt när man sågar, samt att man kommer åt överallt.



Lycka till med samborden!



//Mattias

2008-12-01 @ 08:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0