Andra skadan

Igår lyckades jag med konststycket att slå mig själv i ansiktet med en hammare.....tur att ingen läser min blogg :-)

Först blev jag bara förvånad över hur klantig man kan vara, sen domnade hela ansiktet som sen övergick ganska snabbt till en skön pulserande smärta. Idag ser man ut som köttfärs i ansiktet, ja kanske inte så illa men en fin fin bula har man iallafall. Jag var ute vid varvet för att mäta upp däcksbalkar och kölplankan, men då det hade blåst en hel del så hade en av takbalkarna gett med sig så jag var tvungen och fixa det....därav skadan.

Måtten (i mm) jag fick fram:

Kölplanka: 4700/160/65
Ram akterspegel: 900/120/40 (120 då den givetvis är böjd och jag tänkte såga ur den ur ett helt ämne istället för basa)
Däcksbalk: 1900/100/30 (även här är måttet 100 större än vad som balken egentligen är)

Jonas tipsade om en träleverantör nere i Hjo, det visade sig att gubben där nere hade en planka som skulle funka till min kölplanka. Nu måste jag bara få hit den. Min kontakt ute i Tyresö (Markus) hade tyvärr ingen ek till min köl, får leta vidare. Dock hade han kanske lite furu till mina däcksbalkar.  

Även denna vecka är jag på tjänsteresa och kan inte jobba med båten....i slutet av veckan ska jag försöka åka ner och få bort resterande ramträ i akterspegeln. Snart kan jag påbörja uppbyggnaden.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Köttfärs Matte!!!



jag kommer nog bli skyldig dig ett par nya hyvelstål. Men jag är inte klar enu. nu vet jag var den finns.....nästa gång du är nere kan du väl mäta längden på dom. jag tror vi har sådana på dahl....

Din maskin kom idag.!! tänk vad lycklig du skall vara att ha en alldeles

egen Fein multicuter.



/Lyxmose

2008-11-12 @ 22:39:46
Postat av: Jonas

Köttfärs Matte!!!



jag kommer nog bli skyldig dig ett par nya hyvelstål. Men jag är inte klar enu. nu vet jag var den finns.....nästa gång du är nere kan du väl mäta längden på dom. jag tror vi har sådana på dahl....

Din maskin kom idag.!! tänk vad lycklig du skall vara att ha en alldeles

egen Fein multicuter.



/Lyxmose

2008-11-12 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0