Skarndäck

Igår tittade Kenneth in i mitt båthus och vi pratade om vad som behövdes fixas på Zimba. Skarndäcket är i dåligt skick och kommer oxå behöva bytas både på SB och BB sida. Inte hela skarndäcket, jag kommer göra en snelask en bit för-över. Avvägaren på båda sidorna behöver oxå bytas. Hela biten på bilden nedan måste bort, samma sak på BB!



Det blir alltid mer än vad man har tänkt sig. Förhoppninsvis har Jonas polare furubitar som jag behöver till däcksbalkar och avvägare.

I söndags skrapade jag insidan i aktern från färg och mönja, tar bra mycket längre tid än att skrapa friborden. Tar nog några kvällar i anspråk att skrapa och slipa aktern. Men just nu har jag inget annat att göra på Zimba förutom att ta bort skarndäcket och avvägare. Måste hitta virke till henne, så jag kan börja återställningen!!!

Kvällarna den här veckan är nästan fullbokade......måste försöka komma ner någon timme iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0