Tar det aldrig slut

Igår återgick jag till värmepistol och skrapa, ville inte utsätta mig för slipdammet. Barbodsida av botten är nu renskrapad, vissa delar även slipade. Det känns tungt att börja om från början med styrbord sida av botten.


Det känns även lite väl optimistiskt att vara klar denna veckan med botten, har årsmöte med båtklubben på torsdag (då går en dag bort). Är inne i en liten svacka nu känner jag, hoppas att det blir fint väder i helgen och att man får mycket gjort.
Räknade ut lite snabbt att det är ungefär 50 kvm trä att skrapa och slipa på UTSIDAN. Och hitintills har jag lagt ner ca 50 timmar.

Införskaffade nya hörselkåpor med radio i, det var ett stort lyft för det tråkiga och jobbiga slipandet. Vinner ju inga skönhetstävlingar men vem ser mig i båthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0