Torrsättning

I helgen har jag och Pierre torrsatt vår segelbåt, givetvis passade jag på och pyssla lite med Zimba. Satte spännband vid taknocken för att få bättre stabilitet och bättre vinkel på taket. Satte innerpress, inte helt nöjd med "stuket" men det får fixas till vid tillfälle.




Testade att slipa lite med excenterslipen i aktern, två slippapper senare....


En stor spricka i ett av borden kom fram efter slipningen, får se vad linoljan kan göra annars är det nog bordbyte som gäller.


Det var helgens arbete, inte mycket gjort men i veckan SKA jag bli klar med botten. Sen börjar äntligen det roliga arbetet.

Nu har Zimba iallafall fått lite båtvänner på varvet, Jonas kommer ligga några båtar bort så det blir nog en del fikande i höst/vinter.


Kommentarer
Postat av: alex

Roligt att läsa även fast jag är seglare!

Självklar följdfråga; vad har du för segelbåt?

// alex

2008-10-14 @ 23:58:21
Postat av: Zimba

Segelbåten, ja den är ju ett minus i protokollet kan man säga. En scanmar 25:a....plast alltså. Har lite tankar på att skaffa en skärgårdskryssare, men först måste jag bli klar med Zimba. Vad har du för båt?

2008-10-15 @ 08:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0