Bygga båthus...

I går, söndag, var det båthus-byggar-dag. Kom ut till varvet runt lunchtid och började riva den gamla presenningen och sedan förbättra de reglar som var lite dåliga. Huset var ju snett och vint som bara den. Så efter 4,5 timme var huset redo för den nya fina presenningen...



12*7,5 meter press på toppen och 4.85 x 9.80 meter på sidorna. Nu är ju båthuset 12 meter långt så idag får jag sätta en press på gaveln vid fören så hela huset blir täckt. Så här blev det till slut...



5 timmar tog det. Galet trött efter att klättrat upp och ner för stegen och stått på ett taggtrådsstängsel på barbodsida då stegen inte fick plats. Fick ett helt gäng lysrörsamarturer (första bilden på akterdäck) av Jonas, tackar och bockar för det! Så i veckan ska sätta amarturer i taket så jag får bra belysning i vinter.

Kenneth var på varvet och jobbade på sin båt med sin son, fick lite tips i vanlig ordning...skönt med någon som har erfarenhet av båtbyggeri, kanske kan slippa göra dom största misstagen. Fick en innerpresenning till Zimba av Kenneth, tackar och bockar även för det. Innerpresenning är nödvändigt för att slippa kondensen. Ska försöka få upp den oxå i veckan. Det var min söndag, undra om bojsen hade kul på golfbanan. Hjälp, när ska jag hinna jobba på båten....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0