Ja se de snöar



inte riktigt än kanske, men efter ett slippass är hela luften full av finkornigt trä.
Igår blev jag klar med barbord bordläggning Jippi! Nu har jag bara lite småslipning kvar sen kan jag påbörja linoljningen. Eller om jag ska slipa botten först.....

Sten från Jönköping ringde och meddelade att motorn är klar för leverans i november, men jag börjar få lite kalla fötter vet inte om den motorn räcker för att få upp Zimba i 20-25 knop. Måste lyssna med någon som har koll på stegbåtar. Fick ett namn från han som har Caprise (motorkryssare som ligger vid ulsundasjön).

I helgen ska jag upp till Gävle och hämta virke till sandborden, hoppas bilen fixar de milen och att bräderna får plats.

Räknade precis ut att jag har lagt ner 37,5 timmar på att skrapa och slipa båten. Hamnar nog runt 100 timmar när allt är slipat.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0