Slipning och åter slipning

Igår började jag med att dra den sista kabeln till amarturerna. Ska fixa "hänget" vad det lider.



Efter det var klart började jag slipa botten med slipmaskinen.....gick så där geggade ihop efter någon sekund.



Dax att testa ett nytt vapen



Vinkelslip med stålborste kanske inte är helt rätt på trä, men det funkar riktigt bra om man är försiktig! Det är ju bara botten så det gör inget om det blir lite ojämt. Efter ett tag gick vinkelslipen varm och det började ryka ordentligt från motorn, blir att skaffa en lite kraftfullare.

Skyddsutrustning är viktigt, men dammig blir man i vilket fall som helst.



I helgen ska jag åka och hämta virke till båten, tog några bilder för att avgöra hur tätvuxet virket är som sitter på båten idag med det som jag skall köpa.



Dimensionerna jag behöver är följande 180*18 mm




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0