Trött

Igår var jag så trött efter min förkylning att jag inte orkade åka ner till båten. Skulle ju ha slipat klart borden men det får bli nästa vecka istället. I kväll/natt ska jag sitta båtvakt med Pierre och i morgon kommer farsan på besök.

Sten från Jönköping (han med motor) ville att jag skulle mäta diametern på min propelleraxel, iförgår gjorde jag ett försök. Hade inget skjutmått så jag tog ett snöre och mätte omkretsen. Låt se om hur mina mattekunskaper är för att räkna ut diametern. Diametern är ju dubbelt så lång som radien och radien fås fram genom r= O/2π. Omkretsen var 10 centimeter vilket ger r = 10/2π och π = 3,14 vilket ger 1,6. 1,6*2 = 3,2 cm = 32 mm. Så axeln är mellan 30-35 mm. Ska lyssna med Sten om den axeln är för klen för den nya motorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0