Vad har jag gjort hitintills!

Jag fick hem Zimba till RBK:s varv vid ulvsunda slott i början av sommaren. Som tur är så har varvschefen Kenneth stor erfarenhet av träbåtar så han och jag gick igenom de bitar som behöver åtgärdas....och det var en hel del, 28 punkter blev det till slut. Tack Kenneth för hjälpen!

Jag påbörjade skrapningen en alltför varm dag i mitten av Juli, höll på i några timmar för att sedan ringa min polare och fråga var han var med segelbåten så jag kunde komma ut i skärgården istället för att skrapa båt  i 40 graders värme. Hann iallafall få upp båthuset, något provisoriskt.

Efter min semester har jag gjort följande:
Skrapat bordläggningen - 20 timmar
Slipat styrbordsbordläggning - 8 timmar

Och så här ser hon ut för tillfället!


Idag ringde Sten från Jönköping och frågade efter bilder på botten. Sten har en motor till Zimba som kanske passar, måste ju få upp henne i halvplan :-). Måste fixa några bilder i helgen och förbättra båthuset och ny presenning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0