Helgen som gick

Åkte ner till varvet i tisdags för att olja in Zimba ytterligare en gång innan jag drog på konferens...vad gör man inte. 9:e strykningen och 14 vått i vått.

Åkte även ner i fredags och drog ett lager till så nu är jag uppe i 10 strykningar och 15 vått i vått. Hon ÄTER fortfarande drog även både i lördags och i söndags så till dags dato är jag uppe i 12 strykningar och 17 vått i vått.

Men jag hann ju med en del i helgen förutom inoljninge, bad hjälp av Kenneth (varvschefen) att titta på hur jag skulle lösa min inbuktning i bordläggningen vi kom fram till att bästa och enklast var att ta av lite på spanten. Sagt och gjort. Det blev bra tillslut, kommer även finjustera med slipning.



Sen var det bara att slutföra och sätta sista bordet, tog lite tid att passa in men tillslut satt det fint.





Hela lördagen gick åt att fixa och trixa med det....sen hade vi ju lite fikapauser i solen med träbåtsligan. Gött!




I söndags påbörjade jag SB sida, mycke trä som är dåligt. Bättre att ta bort allt och sätta nytt då jag har material. Man gör bara det här arbetet en gång i livet!!



Här är nästan allt rensat, kommer ta någon vecka eller två.....sjösättning i sommar är just nu låååångt bort.



Fixade två spant till och lite smått å gott under söndagen.



De två bord som fick vara kvar på SB sida rensade jag från kitt och drog i ihop med tving och skruvade dit igen. Bilden visar glipan mellan borden innan tvingningen.



I veckan blir det som vanligt varje dag på varvet (ska hjälpa Jonas med lackning på La Vie
http://m22-m30.blogspot.com ), hade tänkt ta hojen ner nu när det börjar bli fint väder.....visst den planen sprack hårt i helgen då någon försökt stjäla min hoj och förstört både rattlås, tändningen och styret. Märkligt att man inte kan få behålla sina prylar. Inte nog med det i morse upptäckte jag att någon snott min stereo i bilen.....vad är det som händer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0