Linolja

Igår linoljade jag som vanligt, BB sida 21 och 26 vått i vått. SB sida 6 strykningar. BB sida börjar bli mättad, kanske några strykningar till innan jag kör ett lager kokt linolja. Måste beställa 50 liter till, Zimba har snart sugit i sig 40 liter.

Pratade med Kenneth igår om hur infästningarna skulle vara på kölen, kommer köpa nytt cutlesslager och infästning till kölen och ett rör som förbinder den infästningen och det främre stödet. Till det främre stödet får det bli ett oljelager.  Kommer behålla axelstödet längst akterut, och köpa nytt cutlesslager även där. Vi kom även fram till att jag inte skall avverka alltförmycket på den ekstock jag tagit hem, endast någon cm på sidorna. Ursprungliga ekkölen har dimensionen 3.8 meter  10*8 cm. Den nya är 4 meter (kapade ner den)  16*16. Kommer behålla höjden och avverka en cm på varje sida så den blir 16*14 cm. Det är planen iallafall....får se hur det ser ut när jag väl är där.

Pratade även med Björn som har lite mahogny kontakter med knivspill, hoppas det går i lås och jag kan sätta ett par mahogny plank i rumpan på Zimba :-)

Tack Theo för peppningen, kan behövas ibland :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0