Lördag, Söndag och Måndag

Eftersom jag har flera andra båtar som måste vårrustas så har helgen gått åt att fixa med en av dem. Men har alltid tid att linolja Zimba. Så i 3 dagar har jag linoljat. Nu är jag uppe i 18 lager och 23 vått i vått. Suger fortfarande.

I går började jag även med SB sida la första lagret med terpa och linolja 50/50 och direkt efteråt ett fett lager med endast linolja. Och idag körde jag ytterligare ett lager, så 3 lager på SB sida är klart. Mätte fukthalten i borden innan jag började linoja och den låg på runt 10 %.....med andra ord snustorr!! Måste skaffa ny linolja. Hittintills har Zimba druckit 30 liter.

Jonas, jag har nu lagt ytterligare 2 lager på SB och BB sida samt aktern.....den här gången med lack :-) Blir fint.....



Lessen för dom här ränderna....men du ska måla en gång till hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0