Akterspegelram

Idag har jag under 9 timmar försökt och få en bra passning på barbord akterspegelram. Om utsågning tar tid så tar inpassningen nästan löjligt lång tid....det är många vinklar som skall fixas och bli rätt.

Det är det här hörnet som har givit mig huvudbry idag.



Tillslut blev det ganska bra. Glappet i ovankant i bilden skall skuvas in. Till höger i bild ligger den bit som skall passas in i nästan 90 grader vinkel med spantet..



Hygglig passning....skall raspas lite till. Allt ändträ och glipor kommer epoxibehandlas.



Om man räknar på att jag lagt ner ungefär 20 timmar på två spant och jag har två svåra bitar kvar av akterramen samt allt fackverk....ja det heter väl inte så, för det är ju triangelformade, men kommer inte ihåg namnet så landar nog hela inpassningen av akterramen på ca 100 timmar skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0