ÄNTLIGEN!

Eken är hemma!

Var i och för sig med nästan livet som insats, Jeep som packåsna = JA, Jeep som vinterbil = mycket tveksamt. Påväg till Örebro på E20 fick jag plötsligt sladd (dom varnade tydligen för ishalka) som jag klarade ut, även den standard retursladden som kom, men den tredje sladden fixade jag inte utan bilen snurrade 180 grader och jag åker bakåt/sidan ner i diket i runt 80 knutar. Tur i oturen missar jag bilen precis bakom mig och vägverket hade varit så snälla att göra ett riktigt fint dike som tog upp bilen fint. Om man ska åka av ska man göra det exakt där. Lite omtumlad försöker jag ta mig upp men icke, det är nu man ska ha en Jeep :-) lägger i fyrhjulsdrift och lågväxel och kör utan problem ur diket. De resterande 6 milen till Örebro var i ytterst måttligt tempo. Var det värt det.........jajamensan nu har jag all ek som jag behöver i perfekt skick och dimension!!!

Tack Richard för hjälpen med att bära och klyva planken. Och tack även till Herr Henricson som sålde eken!

EKEN I BILEN





Och så en liten stämningsbild från hamnen från helgen, Stockholm är finT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0