Dikt ann

Regnet och blåsten fick mitt båthus att läcka in vatten, vilket gjorde att de nysatta borden har svällt ordentligt. Kanske inte syns så bra men passningen är 100 %. Skulle slipat till alla borden igår men istället bestämde jag mig för att linolja dessa bord. Lite try and error, dom kanske inte drar ihop sig lika mycket med linolja i sig.....värt ett försök iallafall.



Gjorde klart en laskbricka istället för slipa bord. Fick låna lite skruv av Kenneth, maskingängad A4 blev det i laskbrickan. JA jag vet att man kanske ska använda sig av nit, men jag har alltför många laskar att fixa. Dessutom kommer dom inte synas, plus att TL även skriver i sin bok att det går att använda maskingängad skruv. Det går men det kanske inte är rätt....

Så här blev det iallafall....lite overkill kanske men den kommer hålla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0