263 svenska riksdaler åt pipsvängen



Borrdelen gick helt enkelt av....dålig kvalitet eller skit bakom spakarna går ju att diskutera. Men klarar den inte ek så börjar man ju undra....hedanefter blir det biltemas billiga borrar istället.

Hann iallafall pluggborra och skruva hela akterspegelramen på BB sida, 79 stycken skruv gick åt. Alltså ca 160 stycken till hela akterspegelramen kommer det gå åt.



Till spanten som är lite smalare använde jag mig av mina begagnade skruvar...dom nya är ju lite för långa.



Skruvade även med vagnsbult akterspegelknät. Här är ju min Hilti helt outstanding, grymt bra köp.





Man blir glad när det passar.



Det måste nog vara skit bakom spakarna för jag knäckte ännu ett borr när jag borrade akterspegelknät.




Och som vanligt körde jag ett FETT lager med linolja, såg några ynka tendenser till mättnad men Zimba kommer äta mycket mer linolja. Körde 70/30 linolja/terpa den här gången för att se om linoljan går lika snabbt....jajamensan. Dock går det inte att använda sprutan med den relationen 70/30, får ingen spridning på strålen.

Ca 10 liter linolja har Zimba sugit i sig.


Kommentarer
Postat av: Martin

Tja

hörde från en som pratat med Pondus Snickeri om just ett sånt stål som borrar och försänker i ett. De rekommenderade inte den typen eftersom det bortborrade trät inte kan ledas bort som i ett traditionellt borrstål. Konsekvensen var bla att hålen inte blir "rena" och att stålet lätt går av. Kanske inte skit bakom spakarna alltså ;)



/Martin

2009-03-26 @ 13:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0