Balkvägare

Idag fick jag hyfsat mycket gjort. Började med balkvägarna till skarndäcket, använde mig av en snörslå för att ta ut linjen.



Blev rätt ok, men satte dit det gamla skarndäcket för att få en bättre linje.



Otroligt att det stämde så bra på gamla skarndäcket och nya akterspantet.



Fick ut en bra linje tillslut.



Kollade en båtgrannes akterspegelinfästning, för att få lite uppslag.



Ibland blir det bara fel.....



Ser värre ut än det är men jag slösade bort en halvtimme på att limma dit en bit.



Och så var det ju det där med att använda handskar....



Tillfällig lagning.



Infästningen blev ganska bra tillslut





Hann även med SB sida.



Men jag måste limma dit en bit för att få en bra infästning.



Oljade givetvis Zimba innan jag gick 6:e gången  och 11 vått i vått.  Idag använde jag roller och endast linolj. Rollern funkar bäst av allt jag prövat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0