Första bordet satt

Igår gick det på räls, 6 grader och det var nästan vår i luften. Började med att skruva balkvägaren på SB sida. Här nedan är lasken skruvad med två skruv, använde mig av överbliven badrumsskruv....kanske inte helt rätt men rätt längd och tål fukt!



Därefter satte jag en list på SB sida. Listen är den i nedre kanten av balkvägaren.





Skruvade dit ett spant på SB sida.





Placerade ut däcksbalkarna för att se om det turade....nja så där. Kommer att börja med att sätta första däcksbalken längst från aktern och jobba mig bakåt. Detta pga att jag inte vet exakt var i höjd akterspegeln kommer ligga.



Limningen av BB sidas balkvägare gick upp (epoxi är svårt, speciellt om trät är linoljat) så jag limmade igen med PU-lim. Kunde alltså inte skruva dit BB sidas balkvägare utan fortsatte med SB sidas första bord. Efter lite passning blev det så här bra!! Ska givetvis slipas ner lite.








Och så givetvis fick Zimba sin dagliga dos av linolja 7: varvet och  12 vått i vått. Vissa tendenser till mättnad i mahognyn men furun suger fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Theo

Hej!



Kul att se hur fint det blir! Också väldigt befriande att se att du inte är millimeternoga utan kör på så blir det bra som det blir - bara det håller.



Heja heja//Theo

2009-03-30 @ 09:45:28
URL: http://dackarensvea.blogspot.com/
Postat av: Zimba

Tack för peppningen!



Det kommer hålla bra, akterspegelramen är grymt överdimensionerad.

2009-03-30 @ 13:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0