Första skruven i Zimba

Jag kan inte med ord beskriva känslan att skruva första skruven i akterspegeln på Zimba, men det är så nära båtorgasm man man komma. Första skruven YES!



Innan jag skruvade läste jag TL bok och kapitlet om skruv.



Seg 1 och 4 var ju redan gjord så jag körde 2,3,5. Till min skruv 5*40 använde jag 3 mm borr till 3:e steget och 5 mm borr till 2:a steget. Linolja på skruven innan.



21 skruv blev det tillslut, smålket i glädjebägaren var att 3mm borren gick av men jag hade 3,2 mm oxå så det var lungt.



Hade lite problem att få dit akterspegeln, den hade rätat ut sig....som tur var gick limningen upp i akterspegelknät och jag fick två bitar istället för en vilket förenklade det hela. Att limningen gick upp är inga problem, jag ska skruva alla infästningar.



Nu har jag ca 100 skruv kvar att sätta i akterspegelramen.

Zimba ÄTER linolja, strök ett fett lager till ikväll, kunde stå och titta på samma ställe i 2 minuter så hade hon slukat i sig all olja. Helt otroligt! Så jag duschade henne med biltemas sprejflaska ytterligare en gång innan jag gick hem. Behöver inte ens jobba in oljan med pensel, 5 minuter efter duschen så är det torra fläckar.




Nu har jag alltså strukit/duschat 2 ggr eller om man räknar vått i vått 5 ggr i går och 2 ggr idag, alltså 7 ggr. Hon kommer vilja ha minst 20....vi får se. Måste nog köpa mer linolja, det har gått åt ca 7 liter redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0