Funderingar...

....igår gick jag i djupa funderingar om hur jag ska få ihop allting i akterspegeln. Det jag kom fram till är följande arbetsgång:

1. Justera båten i våg, så akterspeglen blir "rak".
2. Linolja alla bitar i akterspegelramen samt avbärarlister
3. Mönja alla bitar i akterspegelramen.
4. Limma och Skruva dit alla bitar i akterspegelramen.
5. Passa in de horisontella avbärarlisterna längst akter ut på akterspegelramen.
6. Passa in avbärarlisterna med akterspegelramen
7. Passa in däcksbalkarna i avbärarlisterna
8. Laska in de nya mahognybitarna
9. Skruva mahognybitarna i avbärarlisten
10. Lägga oregon pine däck

Undra om jag hinner med allt till farsan kommer 1 maj....

Lite bilder från igår.





Infästningen här har jag lite huvudbry över....



Så här i efterhand skulle jag ha väntat att såga bort skarndäck.....bra att vara efterklok. Då hade jag sluppit att tura in skarndäck.



TL:s bok och hur man skall sätta däcksbalkar.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0