Helgens jobb

I fredag åkte jag ner till Zimba och fortsatte snickra på akterspegeln. Gjorde de två vertikala reglarna på SB sida. Nu har jag bara en planka kvar av all ek, det kommer räcka men det är med nöd och näppe!



I lördags var jag ute på båtmässan och fick chansen att kika lite på Mary - Torsten Krügers båt. Lite bilder.



Hon är som en möbel!!! Det här ger lite ny kraft att satsa ännu hårdare på Zimba, hon kommer bli nästan lika fin!



Fick kika lite på akterspegeln oxå...har liknande konstruktion som Zimba, men det ser lite klenare ut.



I dag söndag var jag nere och försökte jobba på Zimba, men jag och min polare har satt ut vår segelbåt till försäljning och jag var tvungen att visa den för två spekulanter.....nu verkar det som den är såld ialla fall :-) Kanske en fin träseglare i vår...vi får se.

Jag hade tankarna någon helt annanstans när jag passade in de sista bitarna.....blev lite fel....."#¤"!!=R="¤=)"?). Det gör inte så mycket men bara att jag vet om det gör det lite jobbigt. Men men nu sitter dom där. Fick inte någon bild på felet....återkommer till det. Nedan är en kamerabild (riktig kamera), blir lite finare. Skulle ju bli klar med akterspegeln i helgen men icke...kom lite emellan. Bla båtmässan, men det var kul och besöka den, se Mary och träffade Ola Skinnarmo som ska segla till Nordpolen. Min polare Pierre har åkt med samma båt som han skall segla upp med.

Nu nu har jag bara en inpassning kvar, ons eller tors kan jag börja linolja bitarna. Yes Yes Yes






Den här akterspegeln fick ju en att tänka lite....kanske ska Zimba ha en likadan...med Zimba text givetvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0