Helgens jobb

I lördags var jag på loppis och köpte lite verktyg m.m. Åkte dit för att köpa tvingar, men hittade tyvärr bara en.

Stämjärn och smygvinkel



Lite klämmor



Radio


Kul med lite "nya" prylar. I lördagskväll åkte jag ut till Vallentuna och tog farväl av Jonas och hans fru, dom skall flytta ner till Småland. Trist att bli av med en träbåtskompis! Ser framemot att segla med La Vie i sommar dock!

hhtp://m22-m30.blogspot.com

Det här är mitt andra hem!



Idag passade jag in de två vertikala reglarna. Det tar fantastiskt mycket tid att mäta ut ta bort allting och fräsa ur spåren och sen sätta dit allting igen....



Det krävs massor med tvingar för att passa in allting. Lånade 6 stycken av Jonas, (om du läser det här Jonas så märkte jag ut dem med J för att veta vilka som är dina). Kommer behöva ungefär 40 stycken när jag sätter fast akterspegeln med skruv och lim. Någon som har några liggandes och skräpa??



Nu är de två vertikala reglarna klara. Mycket bra! Blir grymt stabilt.



Nu är jag klar med BB sida, nu har jag 4 reglar kvar på SB sida att fixa. Kommer ta ca 16 timmar att blir klar, var lite väl optimistisk och tro att jag skulle bli klar i helgen. Men till nästa helg kommer jag vara klar med akterspegeln. YES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0