Akterspegel limmad!

1. Justera båten i våg, så akterspeglen blir "rak". (CHECK)
2. Linolja alla bitar i akterspegelramen samt avbärarlister
2. Limma (CHECK) och Skruva dit alla bitar i akterspegelramen.
3. Mönja alla bitar i akterspegelramen.
3. Skruva dit alla bitar i akterspegelramen.
4. Limma och Skruva dit alla bitar i akterspegelramen.
5. Passa in de horisontella avbärarlisterna längst akter ut på akterspegelramen.
6. Passa in avbärarlisterna med akterspegelramen
7. Passa in däcksbalkarna i avbärarlisterna
8. Laska in de nya mahognybitarna
9. Skruva mahognybitarna i avbärarlisten
10. Lägga oregon pine däck

Efter lite snack med Jonas så påbörjade jag idag limning av akterspegelramen istället för att linolja.....tankevurpa! Går ju inte att limma efter linoljning. Innan dess vågade jag in båten, den låg hyggligt i våg...men jag skruvade något varv på seaquipstöttorna längst bak för att få den lite bättre. Nu kommer ju inte båten ligga EXAKT i våg men tillräckligt för att sätta akterspegeln.

Nedan är bilder på limningen:

19 bitar i akterspegeln




33 tvingar behövdes för att limma allting, tack Jonas och Kenneth för lånet av tvingar....själv har man ju bara 4 stycken. Måste bli bättring på den fronten. YES nu har Zimba en akterspegelram!!!



362 timmar har jag hitintills lagt ner på Zimba, slår man ut det på antal veckor jag har jobbat så blir det 13 timmar i veckan.....nästan en halv arbetsvecka. Om man räknar på de dagar jag faktiskt jobbat på nere på varvet (78 dagar) blir det 23 timmar i veckan ....en halv arbetsvecka! Och mer kommer det bli.


Stämningsbild:


Kommentarer
Postat av: Grisslan

Gött jobbat!

Brukar kolla din blogg lite då och då, och måste säga att du gör ett riktigt snyggt jobb.

/Niklas

2009-03-15 @ 03:35:39
URL: http://grisslan.blogspot.com
Postat av: Zimba

Tack å bockar! Peppning är nog så viktigt i träbåtssammanhang.



//Mattias

2009-03-16 @ 10:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0