Det går upp å ner

Helgen som gått har innehållit några inslag av arbete på Zimba men mest har jag njutit av solen. Har förlorat lite moment i mitt arbete och humöret går lite upp och ner ju mer Zimba torkar isär.....

Dessa moment har jag ändock hunnit med.

Kokt linolja två omgångar på BB sida, nu är den här sidan klar för målning. Ska åka till bojens och lyssna lite vilken färg som är bäst. Vit givetvis. Pratade med Jonas om järnmönja, kanske ett alternativ som grundfärg.



Linoljade även två gånger till på SB, ännu inte mättad, speciellt inte nu när det är 30 grader varmt i tältet. 12 stryckningar.


Skruvade dit nedre bordet på SB sida, mönjade bakom.



Endast en Laskbricka kvar.



Fick hjälp av Henric och hyvla ett bord, limmade på en bit.



Seaquip är lysande verktyg för att hjälpa till och passa in ett bord. Borde he he bli klar med två av dessa bord i veckan.



Jonas fick i sin båt mälar 30, kul å se!



Här är han påväg till RBK.



Några vänner (nicke, tobbe å lina) var förbi och kikade på Zimba, kul å få besök! Richard var och lämnade en dunk linolja, tackar å bockar för det. Sjukt att han bor 2 kilometer från oilpress.com.


Kommentarer
Postat av: Markus

Hej!

Jag har följt din blogg ett tag men är dålig på att kommentera. Tycker du jobbat på otroligt bra med detta projekt, mina däcksbyten känns som småpotatis i jämförelse. Förstår att det måste vara svårt att hålla ångan uppe nu när det inte blir någon sjösättning i sommar, men kämpa på! Du kommer att ha en grym båt när du är klar!



/Markus

2009-05-04 @ 12:25:04
URL: http://mahognyagnes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0