Skruva bord

Igår skruvade jag dit botten-bordet, 120 skruv blev det till slut. Har hitintills satt ca 400 skruv i ZImba, tur att jag har köpt 1000 A4 och 800 mässing.

Det är märkligt hur otroligt givande det är att göra något så elimentärt som att skruva i en skruv, log med hela ansiktet när jag skruvade bordet igårkväll.

Kommer nog behålla rätt mycket av tjockleken i bordet, det är nu 20 mm och skall vara 15 mm. Men det känns bättre att ha lite grövre i bordet längst ut som tar mycket stryk. Nu blir väl Harry Becker förbannad där uppe i himmlen, han har ju byggt båten med många spant och tunn bordläggning.




Och så var det ju det där med handskar i alla lägen...



SB sida är MÄTTAD, äntligen!! Tvättade av med terpa igår och ska låta det torka en vecka innan jag kör på med kokt linolja. Idag ska jag försöka hinna till Bojens och kika på zinkvitt.

Björn, nu är pengarna insatta för mahognyn. Björn fixade 0.5 kubik mahogny, nu har snart Zimba en mahogny rumpa :-)

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej.



Väldigt trevlig sida du har här.

Men ja tycker de har varit väldigt oförändrat ett tag nu ;)

du har väl inte tappat lusten och motivationen?



hoppas att allt blir bra.



Mvh Tomas

2009-05-14 @ 14:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0