Hyvlat ett finger (för känsliga läsare...hoppa över detta inlägg)

I lördags åkte jag ner till varvet för att åtgärda mittsektionen på akterspegeln som jag misslyckades med (styrlisten var alltför vek för att hålla imot kraften från fräsen vilket gjorde att frässtålet tog sin egen lilla bana).

Efter att jobbat med denna rikt & planhyvel i 1.5 år blir man bekväm och blir mer och mer oförsiktig, olyckan var framme.

Foto på skadan från akuten:

















Så här i "efterhand" är jag glad att det inte blev värre, hyveln hyvlade ner handsken jag hade på mig till spån, om jag inte lyckats slita loss handen från handsken hade alla fingrarna blivit avkapade. Kommer hedan efter ha en grym respekt för denna monstermaskin.

Blir ett uppehåll med akterspegeln ett tag, tänkte påbörja impregnering av botten med linolja istället.


Kommentarer
Postat av: Bally

Ouch mate! Looks like mine, but mine was worse for wear...do not worry!

2010-01-08 @ 09:24:11
Postat av: Markus

Ajajaj!

Inte kul.

Jag gjorde nåt liknande med min tumme och en rikthyvel för några år sedan...



/M

2010-01-08 @ 09:56:29
URL: http://www.mahognyagnes.blogspot.com/
Postat av: Fredrik Blixen

Usch!

det kommer nog bulta en stund det där. Du gör nog rätt i att olja botten lite tills du är fit for fight igen.



Hoppas det läker fort.

lycka till / Fredrik

2010-01-08 @ 13:09:24
Postat av: Estarp

Aj, Aj, Aj.... kan inte se sådana bilder har blivit riktigt blödig av mig de senaste åren.



Hoppas på snabb läkning, vi syns snart.



Ha det bra!



//RE

2010-01-12 @ 23:14:48
Postat av: kalle

det där gör ont sen jag har åså lyckas med det de tillhör när man renoverar en träbåt

jag har en hem sida nu www.pannkalle.se

lycka till med fingret

mvh kalle

2010-01-17 @ 01:10:59
Postat av: Jocke

jag länkade en bild på min skada (samma finger). Ser aningen värre ut, men gjorde säkerligen lika ont!

Svar: Ja jäklar! Men det läker bra som tur är :)
Matte

2013-06-01 @ 01:46:53
URL: http://dayviews.com/EkcoJF/album/131374/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0