Ruffbalkar forts..

I lördags byggde vi nya bryggor i hamnen, fint väder och kul umgänge men inget jobb på Zimba. Planen i söndags var att åka till båtmässan, men valet föll på Zimba istället. Trängas med tusentals männsikor och massa plastbåtar lockade inte så mycket.

Turade in 6 stycken däcksbalkar, en eller två av dem kommer jag få chimsa mot ribbdäcket. Läste att på M/S Alba hade dom chimsat med tunna träflisor för att tura in däcket. Låter som en bra idé. Mina ruffbalkar blev riktigt bra från början, det är någon millimeter på en eller två av balkarna som måste fixas till.





Har tyvärr räknat fel på ruffbalkarna, det ska vara 8 istället för 6. Måste såga ur 2 till i veckan som kommer. Efter jag har passat in dem så ska jag börja på skarndäcket. Måste ha en ram innan jag kan lägga ribborna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0