Ruffbalkar forts.

Igår fortsatte jag med de tre återstående ruffbalkarna, har valt att göra välvningen på dem en grad mindre än orginal. Tror att det blir enklare att lägga ribbor om det inte är för mycket välvning.

Ringde Erik A Nilsson Trävaror och lyssnade om dom har en kölplanka som är 5 meter lång, tyvärr hade dom inte det inne för tillfället men kanske skulle få in under Mars månad. Behöver få den furubiten till varvet så jag kan börja fräsa ur spår till spunningen och hyvla till biten till passning. Vill vara klar med kölplankan och sandborden innan jag sätter ihop akterspegeln och därefter göra klart akterdäcket.

Så här blev ruffbalkarna.





Lite olika längder behövs då aktern smalnar av mot akterspegeln. I helgen ska jag börja passa in ruffbalkarna i aktern. Kommer bli ett stort jobb att tura in dem rätt. Efter dom är inturade ska jag olja och lacka dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0