Skarndäck

I lördags bestämde jag mig för att göra ramen till aktern, alltså lägga skarndäck. Hittade en lask 1 meter bort från där jag har kapat skarndäcket innan och bestämde mig för att ta bort den biten oxå. Det blir både enklare och bättre.



Tog bort alla plugg och skruv.





Bestämde mig för att slipa till ruffsargen.









Här är lasken som jag ska laska ihop med det nya skarndäcket.



Tog ut en bit av ruffsidan som var dålig.






Blev även klar med avlastarna på styrbord sida för däcksbalkarna.



Var riktigt kul att jobba med Zimba i helgen!

Kommentarer
Postat av: Theo

Det händer grejjer! Hejja hejja!

//Theo

2010-05-03 @ 16:12:08
URL: http://dackarensvea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0