Smått å gott

I går var jag nere på varvet och pysslade lite. Jonas hade fixat den sista gängstången som skall bli 4 kölbultar, så jag åkte och hämtade den på Dahl tackar å bockar för det! Köpte en ny press till huset, så nu klarar sig Zimba en vinter till. 3 pressar på taket, bra kondensstoppare.



Röjde lite i båthuset, slängde en jäkla massa skräp. Så här såg det ut....




Lite bättre....nytt grus på golvet.




Påbörjade styrbords skarndäck, sågade och gjorde en första grovinpassning. Ska det vara så många skruv i ett skarndäck??? Det kommer jag inte ha råd med, över 200 skruv på 2 meter.








Hyvlade ner ruffsidan, slipning kvar innan jag kan passa in skarndäcket.



Tack Theo och Nicklas för de uppmuntrande orden, behövdes så här innan vintern! Nu känner jag mig redo att köra på igen, tisdagar och torsdagar blir det jobb med Zimba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0