1:a dagen

Började dagen med att slipa däcket och skarndäcket för att kunna fräsa ut noten mellan dem. Testade långklossen men pappret gick sönder av att höjdskilnaderna var för stora. Bestämde mig för att använda excenterslip,  detta gjorde att jag sparade säkert en dags slipning och framförallt mina axlar.  Efter bytet av "padden" på slipen fungerade det oförskämt bra att slipa. Maskinen pratade med mig :) nä jag har inte blivit galen av allt slipande men den säger till när jag slipar fel, svårt att förklara men den känns fel när den slipar fel...
Så här blev det
Ändarna på ribborna låg inte an mot listen lag monterat underifrån så jag bestämde att ta bort listen och limma dit den. Har inga bilder pp det. Efter det tog jag bort glasfibern från rufftaket med fein maskinen där det hade släppt och slipade med både band och excenterslip
Hann även passa in och limma listen som ska sitta i rufftaket.
11 timmar summa sumarum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0