5:e dagen

Idag var det äntligen dags att nåta!!
 
Mitt val av nåtmassa föll på sikaflex 290 dc, känns tryggt att använda ett märke som varit med ett tag. 
Började med att prima noten.
Det här var mina val av verktyg för operationen nåtning.
 
. Efter 3 rader var mina händer slut! Skyller på att nåten är endast 3 millimeter bred vilket gör att pipens öppning är trång och det blir riktigt tungt att pressa ut massan. Plus att det tog löjligt lång tid att göra 3 rader. Så jag åkte till jula och köpte en lufttrycks fogpistol. Hade inte fixat detta utan pistolen!!
En kompressor köpte jag på bauhaus. Nu ska det vila i 7 dagar. Lite reflektioner: Det är kladdigt att nåta! Köp inte batteridriven fogpistol, bättre och faktiskt billigare att köps en kompressor och en luftdriven pistol! Ska man dra tejpen innan härding? Enligt varvschefen nej...vi får se om 7 dagar om han har rätt. I morgon är det slipdag, rufftak och akterspegel, kanske en lusning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0