Akterdäck forts..

 
I helgen fortsatte jag med akterdäcket, började med att fräsa ut noten 3 millimiter i änden på ribborna, då trodde jag det var det bästa sättet.

 
Har inget fräsbord så jag meckade ihop ett.
 
Efter råd och dåd från varvschefen kom vi fram till att det är bättre att fräsa ut ribborna när dem är på plats. Så de timmarna med fräsen var bortkastade. Gör om gör rätt,gjorde om alla ribborna på sb och bb om däcksluckan. Hann även mallan in de ribborna som skall ligga an mot skarndäcket. Ett tidskrävande jobb!
 
Några tillskott till maskinparken införskaffades i helgen. En gersåg som snabbt blivit min kompis, suverän att kapa ribbor.
 
Har kraftig ågren över att fräsa nåten när ribborna är på plats, vilket gjorde att jag bestämde mig för att köpa en proffsfräs festool. Dyrt som satan men det betalar sig nog. Min tanke är att även köpa styrskenan så jag kan fräsa nåten stabilt (som doctor alban skulle sagt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0