Lagt däck ligger!

Första kamspiken islagen i helgen. Vad jag inte visste då var att denna spik skulle åsamka mig huvudbry.
Riktade upp ribban efter luck-ramen, som jag då tänkte var en bra idé. Det här var mitt misstag, skulle givetvis inte  börja mitt i däcket utan borde börjat på SB-sida och fortsatt åt vänster. Ibland blir det kortslutning.
 
Efter att gått från mitten av däcket och spikat ribbor åt vänster fortsatte jag längst från höger och spikade åt vänster. Bilden nedan visar hålet efter den sista ribban som skall läggas dit. Givetvis stämde inte mellanrummet det är 2 millimeter för brett för att lägga dit en ribba. Jag måste alltså limma på 2 millimiter på en ribba. Det kommer troligtvis inte synas men otroligt mycket onödigt arbete. Bra lärdom till nästa gång jag lägger däck.
 
Däcket färdigspikat förutom sista ribban som jag ska fixa dit i veckan. Efter det blir det slipa, slipa och åter slipa. En milstople i min renovering är snart klar ..akter DÄCKET!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0