Sjösättning!!

Efter 6 år i min ägo och ytterligare 5 år på land hos hennes förra ägare fick hon äntligen känna på vattnet igen. Benny som körde trucken gjorde ett fantastiskt jobb och satte henne med millimeter precision på slipern. Lite smått nervöst när hon bröt vattenytan med aktern, men farsan och jag hade tydligen gjort ett bra jobb med farmen och bevattning. Lite småstril, lilla pumpen gick igång efter 20 min. Lite bilder. ..
vet inte om farsan eller jag är gladast :)
Nu ska jag försöka sova, två batteripumpar med nivåvakt och en 230 Vhoppas jag räcker....

Kommentarer
Postat av: Erik

Grattis!!! Imponerande arbete och otroligt kul att få följa det och att se henne helt klar liggandes i sitt rätta element.
Imponerande!
Grymt snygga linjer på henne också, särskilt under vattenlinjen. Steg och lister och allt. Vad har hon för fartresurser?
Hoppas du firade dig själv ordentligt.
//Erik

Svar: Tack Erik! Ska fira henne med en mottagning i hamnen där hon ska ligga, det blir champange och pompa och ståt :-)
När motorn väl är i ;-) ska hon nog komma upp i 25 knop på stegen...vi får se.
Matte

2014-05-29 @ 09:25:43
Postat av: Jonas g

Fyyy va gööt äntligen var hon i sjön efter 9 år?
hur snygg som helst! du har verkligen slitit häcken av dig. imponerande att du fick i henne. trodde nästan för 2 år sedan att du gett upp.
nu är det bara motor och "lite" inrednings jobb kvar eller?
du har ju en hel vinter på dig haha.
Njut nu och bryggsegla mycket i sommar samla kraft för vintersesången är snart här:)
mvh jonas glöm aldrig att ÄLSKA TRÄ

Svar: Tack Jonas!! Tror det är 11 år till och med, vilket som är det overkligt! Jag ger aldrig upp ;-). Stora jobbet i vinter blir drivlinan, motor, el och "lite" inredning. Men det ska gå! Nu flyter hon ju!!
Matte

2014-06-01 @ 22:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0